Ačkoliv si jméno Elizabeth Arden v českém prostředí během posledních let vydobylo poměrně pevné postavení, a představuje dnes již jednu z klasických značek mezi dámskými parfémy vyšší třídy, ani zdaleka nedosahuje věhlasu a pověsti legendy, jíž se těší za velkou louží. Hlavním důvodem tamní vysoké popularity této značky není jen vysoký standard všech kolekcí, kreativita jejich tvůrců, ani dobře zvládnutý marketing. Skutečné zásluhy Elizabeth Arden totiž tkví především v tom, že právě ona byla tím, kdo stál za některými původně nenápadnými inovacemi, jež se nakonec staly pro náš přístup ke kosmetice a ženské kráse naprosto zásadními, a dnes si už ani neumíme představit, že tomu kdy mohlo být jinak.
Florence Nightingale Graham, jak zní původní jméno slavné Elizabeth Arden, se narodila v poslední den roku 1878 v kanadském Torontu jako jedno z pěti dětí zelináře skotského původu. A právě atmosféře emigrantské domácnosti, kde – namísto rozmazlování a pochlebování příbuzných, které v mládí zažilo tolik později proslulých tváří světa velké módy – drobota byla od kolíbky vedená k pomoci v krámě, případě hrám s tím, pro co už doma není využití, můžeme přičíst smysl pro experimenty s nečekanými ingrediencemi, jež se později pro elizabeth Arden stalo typické.
Její cestu na parfumérské výsluní přitom navíc můžeme nazvat jakkoliv, jenom ne přímou. Po vystřídání pěkně řádky míst, z nichž k sobě mladou Elizabeth žádné nedokázalo pevně připoutat, odchází po dovršení třiceti let v roce 1908 do New Yorku, aby zkusila svému zájmu o kosmetiku vtisknout skutečně vážnou podobu.
A úspěch a sebe skutečně nenechal dlouho čekat. Elizabeth po večerech zkouší propojit nejrůznější bylinné substance, šalvěj, různé léčivé kořeny, a pokouší se najít konkrétnější obrysy svého snu o kosmetice založené na využití neokázalých ingrediencí, z nichž se dá vytěžit více, než si kdo v té době vůbec byl s to představit.
Toto období vrcholí tehdy, kdy se Elizabeth Arden spolu s jedním známým-chemikem podaří stvořit prakticky první pleťový krém v podobě, jak ji dnes máme zažitou. Začne jej nabízet ve vlastním Salónu krásy, jež otevírá na 5té Avenue. Její koncept pleťové krému nachází širokou odezvu mezi vlastníky exkluzivních prodejen kosmetického zboží, a Elizabeth Arden se stává jeho úspěšným dodavatelem.
Roku 1912 přichází s další novinkou, která se s odstupem ukazuje jako neméně zásadní. Po svém návratu z Paříže, kde se na tvářích hereček a varietních taečnic setkává růží na rty, laky na nehty a očními stíny, se rozhoduje, že zkusí tyto výdobytky ženské elegance přenést z francouzských jevišť do amerických ulic. Což se Elizabeth Arden nakonec skutečně podaří.
Roku 1934 potom Elizabeth Arden přichází se svou první vůní, která dostává název Blue Grass. Jde o svěží květinovou vůni, ve které se snoubí karafiáty, jasmín, narcis a se spodními tóny santalového dřeva. Dobrou zprávou pro každého, kdo by rád vyzkoušel sílu této vůně s více než sedmdesátiletou tradicí může být to, že Elizabeth Atrden postupně tento parfém uvedla i v několika dalších reedicích, díky nimž je blue Grass dostupná i dnes.
Další důležitou vůní z produkce této značky se stala Elizabeth Arden 5th Avenue, která již svým názvem dává připomenout nejisté začátky dnes legendární značky. Poprvé byla na trh uvedena roku 1996, o devět let později přichází její inovovaná verze 5th Avenue After Five, a v roce 2008 konečně éterická 5th Avenue Nights.
Tomuto parfému se krátce po jeho uvedení podařilo to, o čem předtím snily dlouhé generace parfumérů: vdechnout život vůni, jež by se stala symbolem elegance velkoměst a úspěchu vybojovaného v jeho ulicích. Právě taková je Elizabeth Arden 5th Avenue.