Jeden z nejslavnějších italských návrhářů vůbec – Giorgio Armani – se původně měl stát lékařem. Rodiče jej vyslali na studia medicíny, odkud ale mladý Giorgio po dvou letech, v roce 1957, nakonec definitivně odchází do světa módy. Jeho začátky přitom nebyly vůbec jednoduché.
Itálie padesátých let byla místem, kde najít talentované adepty návrhářského řemesla nebyl žádný problém, a úspěch se proto mohl dostavit pouze po mnohaletém usilovném úsilí doprovázeném nezbytnou dávkou štěstí. Proto i Giorgio Armani nejprve začínal jako řadový prodavač, byť ve své době v již dobře známém milánském obchodním domě La Rinascente.
Jeho neutuchající zájem o návrhářství spolu s pevným názorem na to, co je a co není dobrá móda, Armanimu pomohly k tomu, aby se nakonec přes přes místo návrháře u Nina Cerrutiho a posléze práci na volné noze, dostal až k rozhodnutí rozběhnout spolu se starým přítelem Sergiem Galeottim vlastní značku. 24. července 1975 tak definitivně přichází na svět společnost Giorgio Armani S.p.A. Cesta vedoucí od pro Armaniho typických jednoduchých střihů sak, jimiž proslul v osmdesátých letech, až k osobitému výrazu parfémů Giorgio Armani jak je známe dnes, mohla začít.
Velice důležitý byl v tomto směru pro jeho značku právě počátek osmdesátých let. Tehdy totiž v oblasti luxusních vůní spojuje své jméno s francouzskou společností L´Oreal, což Armaniho specifickým skladbám parfémů umožnilo získat tolik potřebný kredit především v očích mnoha jeho kritiků, jimž jeho kreace často připadaly příliš extravagantní, neřkuli až výstřední.
Skutečnost, že dnes Giorgio Armani přímo zaměstnává více než 5 000 zaměstnanců, vede 13 vlastních továren a provozuje síť více než pěti set značkových obchodů nicméně jasně ukazuje na to, že počáteční úsilí se, původně jenom medikovi s bujnou fantazií, bohatě vyplatilo.
Nadčasový charakter vůní této značky si dnes můžeme velice jasně uvědomit například i při prohlížení jeho dobových fotografií ke kolekcím vůní z osmdesátých let. Asi jen málokoho z těch, kdo dobře znají například jednu z jeho vůbec nejslavnějších vůní Armani (1982), proto překvapí, tehdejší tvář zmíněné vůně by bez jakýchkoliv změn mohla být dívkou reedice parfému Armani i dnes. Tato vůně, patřící do rodiny chypre, tedy parfémů založených na ideálním spojení horních tónů citrusů a nízkých dřevěných tónů svého času předznamenala základní tón parfémů Giorgio Armani jako takových, ze kterého těží i ty nejsoučasnější kolekce této značky.
O deset let později potom laboratoře Giorgia Armaniho přišly s parfémem Gio, jež definitivně formuloval představu značky o esenci ženské vůně. Postaraly se zde o ni horní tóny složené z mandarinky, broskve a růžového dřeva, srdce z bílých květů gardenie a tuberózy, a konečně spodní tóny tvořené vanilkou, a santalovým dřevem spolu s ambrou.
Citlivá a přitom rozhodná, nevinná a přesto nepředvídatelná, tak působily nejosobitější parfémy z kolekce Giorgio Armani od samého počátku, a jakkoliv se to může zdát neuvěřitelné, zdá se, že jsou takové i dnes. Hodláte-li se o tom přesvědčit na vlastní kůži a nejste si úplně jistí odkud začít, určitě nebude špatnou volbou seznámit se například s loni uvedenou řadou Giorgio Armani Onde, nebo zbrusu novou vůní Armani Code Summer pour Femme.