Parfémy značky Givenchy

Parfémy značky Givenchy ztělesňují současnou definici toho, co je skutečně francouzská vůně. Svůj podíl na tom dodnes má otec značky a její zakladatel Hubert de Givenchy. Původně mimořádně žádaný krejčí, jehož odvážné střihy v Paříži 50. let doslova způsobily poprask, když citlivě vystihl volání doby po modelech, které by autenticky vystihovaly tehdejší ovzduší této evropské metropole. Na pole produkce exkluzivních parfémů úspěšně pronikl roku 1957, kdy spatřila světlo světa jeho první vůně: neuvěřitelně ženská a dodnes legendární L’Interdit.

Vznik této vůně je neodmyslitelně spjat s osobou Audrey Hepburnové,  zřejmě nejproslulejší tváře filmových pláten poloviny 20. století, ikony amerického filmu té doby.  Během setkávání protřelého znalce světa pařížské módy s okouzlující herečkou na vrcholu své slávy vznikl parfém, který v sobě s překvapivou samozřejmostí snoubil ducha ryze americké představy o dravém kouzlu ženy, s aristokratickou rozpustilostí francouzských kaváren. Toto neobvyklé spojení přitom zůstalo i po padesáti letech tím, co charakterizuje právě parfémy Givenchy.

Zájem, který  ve své době vůni  L’Interdit provázel, se Huberu de Givenchy podařilo proměnit v trvalý úspěch. Ysatis z roku 1984, Amarige z roku 1991, a konečně vůně Organza, která přišla na trh o pět let později, reprezentují  jedny z nejvýraznějších parfémů každého z období, které značce Givenchy zajistily neochvějné postavení na samém vrcholu její branže. Neméně významnou se z odstupu jeví také vůně Very Irrésistible Givenchy, jež se objevila v roce 2003, a kterou za svou přijala mimo jiné i herečka Liv Taylor, která se stala její hlavní tváří.

Společnost Givenchy se nicméně, jak by se snad mohlo zdát, se svými parfémy neobrací pouze k ženám. Pánské vůně jsou pevnou součástí řad parfémů Givenchy v podstatě už od začátku její existence, a podobně jako vůně určené ženám nesměřují k povrchnímu mužnosti jak se s ní setkáváme u kultu motorkářů a kovbojů v reklamách na cigarety a whisky. Stejně tak zde má totiž každá vůně pro muže za úkol obrátit pozornost k rafinované a mnohdy skryté hře dvojsmyslů, nedořečených nápověd a zároveň přímého postoje, kde muž zůstává zásadový aniž by zahořkl.

V současné době značka Givenchy nabízí ženám devět různých vůní: Absolutely Irresistible Givenchy, Anfe ou Démon, Very Irrésistible Givenchy, Amarige Mariage, Amarige, Organza, Hot Couture, Mythical Fragrances a konečně již klasickou Ysatis. Ta je přitom dokladem nadčasového charakteru parfémů z produkce Givenchy: pětadvacet let se stejným složením a výrazem, aniž by ztratila cokoliv ze své orientální bohatosti a západního ducha, které ji definují.

Co se týče vůní pro muže, vedle sedmi současných řad – Pi neo, Very Irresistible Givenchy a Givenchy pour Homme ve dvou variantách, Pi a Mythical Fragrances –  zde pánové opět mohou sáhnout i po klasických vůních Givenchy Gentleman, Xeryus Rouge, a Insensé Ultramarine.

V kategorii: Krása Tags: 

Mohlo by Vás zajímat:

Parfémy Salvador Dali – nesmrtelné vůně Parfémy Salvador Dali – nesmrtelné vůně
Nina Ricci – tvůrce nesmrtelné Lair du Temps Nina Ricci – tvůrce nesmrtelné Lair du Temps
Parfémy Moshino – šílený kloboučník a jeho rozpustilé vůně Parfémy Moshino – šílený kloboučník a jeho rozpustilé vůně
Lanvin Paris – parfémy s nádechem art deco? Lanvin Paris – parfémy s nádechem art deco?
© ExtraŽivot.cz. Všechna práva vyhrazena. Šíření jakéhokoliv obsahu bez povolení je zakázáno. XHTML / CSS Valid.
Design Theme Junkie.