Ohlédneme-li se za parfémy společnosti Gucci do skutečně dávné minulosti, nutně musím dojít až k sedlům. Příběh dnes věhlasné značka Gucci, ztělesnění extravagantní módy toho nejsilnějšího kalibru, totiž začíná roku 1906, kdy nejmladší zástupce jedné italské sedlářské rodiny – Guccio Gucci – otvírá její první brašnářský obchod, jímž završil jednu dlouhou etapu jejího života. Od výroby jezdeckých brašen se pomalu přesouvá jeho zájem směrem luxusním koženým zavazadlům, aby o sedmdesát let později společnost udělala ještě jeden úkrok do oblasti luxusních vůní.
Solidní renomé, již si Guccio Gucci vydobyl prostřednictvím svého oblíbeného obchodu ve Via Condotti v Římě, korunuje na sklonku čtyřicátých let, a to představení první kolekce svých nezaměnitelných kabelek, jež mu po zbytek století zajistily místo naprosté módní ikony, kultovní postavy ryze italské elegance. Od té doby značka Gucci rok co rok přichází s novými modely kabelek a jejich nezaměnitelnými držadly z bambusu, bot, kravat, a od devadesátých let také osobitých parfémů.
Po smrti svého zakladatele společnost Gucci ani v nejmenším neslevuje z úsilí a dobytých pozic, naopak se pro ni šedesátá léta dvacátého století nesou v duchu dalšího úspěšného rozvoje. Otvírají se další značkové obchody Gucci na místech jako jsou Paříž, Tokyo, nebo Londýn. Slavné postavy tehdejšího stříbrného plátna, jako například hollywoodská legenda Audrey Hepburn nebo Grace Kelly se stávají hrdými tvářemi značky Gucci, choť amerického prezidenta Jackie Kennedy se nechává vyfotit s modelem kabelky, jež posléze získá jméno Jackie O. V této době se také poprvé objevuje známé logo GG.
Osmdesátá léta už pro společnost neznamenají tolik úspěšné období jako ta předchozí. Vyvézt značku Gucci z horších časů se daří až s příchodem nového výkonného ředitele Toma Forda, a především se silnou orientací právě na špičkové parfémy. Značka Gucci se opět stává výrazem nesmlouvavé elegance, jejíž vyjádření nachází zejména ve vůni Gucci Envy, po několikaletém úsilí poprvé představené roku 1997 (o rok později se dočkala také uvedení pánské edice).
Představuje moderní vůni jarního velkoměsta, která svým klidným a vyrovnaným vyzněním jasně odmítala vyfintěný nevkus mnoha křiklavých vůní té doby, které se z dnešního pohledu nepochopitelně těšily široké oblibě. Šlo o oslavu minimalismu, kterou si na svá bedra vzala vůně postavená na horních tónech kovu, letmo obklopených hyacintem, růží, jasmínu, magnolie a dalších přísad
Kromě nesmrtelné Gucci Envy bychom zde rádi ještě připomenuli mimořádně povedenou vůni Gucci #3 z roku 1985. Ta se na pultech parfumérií objevila coby limitovaná sběratelská kolekce uzavřená v miniaturním flakónu, jež příhodně podtrhoval lehkou vůni květin, jež byla základem síly tohoto parfému. Horní tóny koriandru a bergamotu spolu se srdcem tvořeným tuberózou, lilií, jasmínem, narcisem a růži, zde společně spočívaly na spodních tónech organického spojení kůže, ambry, patchouli a vetiveru.
Na závěr ještě dodejme, že rok 2009 značka Gucci zahájila uvedením nové vůně Gucci Flora, která svým vyzněním osloví především mladistvé ženy. Jde o druhý autorský parfém florentského parfumérského domu Giannini, který touto vůní navazuje na slušné přijetí, kterého se u odborné veřejnosti dostal jeho předchozí parfém Gucci by Gucci.