Zatímco většina nejznámějších značek působících na poli exkluzivních parfémů dnes navazuje na předchozí více či méně úspěšné fungování v oblasti módy, kosmetiky obecně, případně klenotnictví, společnost Salvador Dali se od samého počátku hlásí k umění. Nejde samozřejmě jenom o její název odkazující k jednomu z nejsvéráznějších a zároveň nejslavnějších výtvarných umělců všech dob, ale především o jakýsi základní přístup k řemeslu.
Lidé stojící za parfémy Salvador Dali jednoduše odmítají, aby celé umění tvorby kterékoliv vůně bylo možné redukovat na bohapusté slívání exotických ingrediencí a jejich plnění do výstředních flakónů. Prezident společnosti, Jean-Pierre Grivory, k tomu poznamenává: „Parfémy obvykle bývají spojovány s módou, někdy s klenoty, ale jen zřídka s uměním, přestože Parfém je otázkou módy co do jeho marketingu, a umění, pokud jde o jeho tvorbu. Podobně jako malíř mísící své barvy na paletě, parfumér vytváří vůní spojením svých esenciálních olejů. Stejně jako umělec přitom čerpá ze vzpomínek a snů, kterým vtiskává podobu podle své subjektivity a osobní citlivosti.“
Právě Jean-Pierre Grivory je hlavní osobou, která stojí za dnešním úspěchem parfémů Salvador Dali. V roce 1976 založil společnost COFCI, která o sedm let později přišla s první kolekcí vůní Salvador Dali Parfums, kterých od té doby spatřilo světlo světa již 25 druhů. Prvotní impuls proč pojmenovat vlastní parfémy právě podle slavného umělce spočíval ve známé skutečnosti, že Salvadora Dalího bytostně zajímaly vůně, které považoval za svého druhu uměleckou formu. Často se v této souvislosti připomíná jeho citát , že „ze všech lidských smyslů je čich nesporně tím, který nejlépe tlumočí smysl pro nesmrtelnost.“ kromě toho sám umělec stojí za návrhem prvního flakónu pro vůni nesoucí jeho jméno, ke kterému podle vlastních slov našel inspiraci ve svém slavném portrétu Afrodíté z Knidu.
Tento legendární parfém, ukrytý ve flakónu zpodobňujícím Afroditin nos spolu s rty,vycházel z Dalího oblíbených vůní: jasmínu a především pro něj nejdůležitější růže. Ta totiž byla neoblíbenější květinou jeho neméně výstřední ženy Galy, se kterou sdílel zálibu v parfémech: Dalího žena tak například vlastnila pozoruhodnou sbírku několika set parfémových flakónů. První vůně této značky, určená ženám, dostala jednoduchý název Salvador Dali. Za její exotický nádech přitom vděčíme právě přímo slavnému páru. Manželé stojí za výběrem základních ingrediencím, a tedy i za jejím exotickým nádechem. Ten spoluvytváří santalové dřevo, jasmín, bergamot, růže a pačule.
O čtyři roky později, v roce 1987, po povzbudivém přijetí prvního parfému Salvador Dali, následovala řada pánských vůní Salvador Dali Pour Homme. Dalším parfémem určeným něžnému pohlaví potom byl Laguna, který, jak již sám název napovídá, čerpá svůj náboj z vůní se kterými se lze setkat v přívětivých zátokách ostrovů Tichého oceánu. Podobně jako v předchozím případě i zde v krátké době následoval mužská „verze“ této vůně.
Z poslední doby jmenujme alespoň parfémy novou kolekci Purplelight (2007), Black Sun (2007) nebo Littlekiss (2008). Dnešní vůně Purplelight se nese ve více éterickém duchu šeříku, jasmínu a květu třešní. Pánský parfém Black Sun sází na silné spojení cedru, bazalky a labdana. Poslední Littlekiss je klasickým zástupcem dámské vůně, v níž se snoubí květiny s ovocem: horní tóny tak zde tvoří černý rybíz, šípek, měsíček a červený rybíz.